Świat idzie do przodu!

Nasz projekt łączy tysiącletnią tradycję z nowoczesną technologią.

ChessMate!

Na czym to polega?

Projekt składa się ze zautomatyzowanej i sterowanej głosowo konstrukcji umożliwiającej bezdotykowe rozgrywanie partii szachowej zarówno z żywym przeciwnikiem, jak i sztuczną inteligencją, a także odtwarzanie zapisanych lub rozgrywanych korespondencyjnie rozgrywek.

Interfejs użytkownika

Szachownicą można sterować na dwa sposoby. Bezpośrednio poprzez przesuwanie figur bądź za pomocą telefonu komórkowego lub tabletu za pomocą aplikacji.

Inne zastosowania

Projekt może zostać zaadaptowany pod inne gry planszowe, takie jak warcaby, chińczyk czy młynek. Platforma została wykorzystana do stworzenia gry „Labirynt” polegającej na przeprowadzeniu figurki po wyznaczonej trasie posługując się dwoma panelami sterującymi (dla osi X i dla osi Y). Gra była atrakcją na wydarzeniach promocyjnych Politechniki Wrocławskiej, takich jak „Dziewczyny na Politechniki!”.

Osiągnięcia

Robotyczna Szachownica w wersji 1 zajęła I miejsce w kategorii Best of Show w USA w 2018 roku, I miejsce w kategorii Freestyle Adult na zawodach RobotChallenge 2018 oraz RobotChallenge 2017. Wzięła także udział w 2018 roku w targach IFA oraz Cebit. Robotyczna Szachownica cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem wśród publiczności i współzawodników.

Naucz się grać jak szachista!

Z przeprowadzanych przez nas badań wynika, że podstawowym narzędziem w treningu profesjonalnych szachistów jest komputer. Niestety najczęściej wskazywanym problemem podczas treningu na komputerze jest wyświetlacz, który wpływa na postrzeganie przestrzenne sytuacji na szachownicy i prowadzi do błędów.

Z naszym rozwiązaniem szachista może toczyć potyczkę z komputerem patrząc na prawdziwą planszę szachową, a nie ekran monitora. To gwarantuje że percepcja mistrza nie będzie niepotrzebnie zaburzona.